آموزش گیتار کلاسیک – تکمیلی

آموزش گیتار کلاسیک – تکمیلی در فرادرس منتشر شد

گیتار کلاسیک چیست؟

گیتار کلاسیک یا همان گیتار نایلون، سازی از جنس چوب و دارای شش سیم است که آن را با استفاده از ناخن انگشت می نوازند و معمولا در سبک کلاسیک یک ساز بسیار قدرتمند بوده و توانایی اجرای انواع بافت‌ها و فرم‌های موسیقی در این سبک را دارد. این ساز، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سازهای زهی زخمه‌ای در دنیا است. این ساز با صدایی گرم و ملایم، سال‌ها است که جایگاه ویژه‌ای در دل موسیقی‌دانان و علاقه‌مندان به موسیقی دارد و بسیاری از آهنگسازان بزرگ، قطعات بی‌نظیری را برای این ساز نوشته‌اند.

اهمیت یادگیری ساز گیتار کلاسیک چیست؟

برای فراگیری گیتار کلاسیک، لازم است ابتدا تکنیک‌های مخصوص نوازندگی با انگشت یا همان فینگر استایل را فراگرفته تا بتوانیم قطعات این سبک را به خوبی نواخته و فرم نوازندگی این سبک را به صورت اصولی دنبال کنیم. یادگیری گیتارکلاسیک بدون آشنایی با آموزش‌های تاثیرگذار در این ساز امکتن‌پذیر نخواهد بود و آشنایی با گیتاریست‌های موفق این ساز که باعث جهانی شدن گیتار بوده‌اند، دارای اهمیت بسیاری است. لذا، فراگرفتن قطعات و تمرین‌های مربوط به این آهنگسازان در سبک فینگراستایل ضروری بوده و برای حرفه‌ای شدن در این ساز، باید حتما آن‌ها را فراگرفته و بر آن‌ها مسلط شد.

در این فرادرس چه چیزی یاد می‌گیریم؟

در این آموزش، پس از مروری بر تکنیک‌های دست راست و با معرفی تخصصی اتودهایی از نوازندگان سرشناس گیتار کلاسیک، به شناخت بافت موسیقیایی هریک از آن‌ها می‌پردازیم. برای تسلط بر سبک فینگراستایل، باید الگوهای مختلفی از آرپژ و همچنین تنالیته‌های مختلفی از قطعات در گام‌های متفاوت را یاد گرفته و نکات هریک از گام‌ها را بررسی کنیم تا هم از نظر تئوری موسیقی دانش کافی به دست آورده باشیم و هم بتوانیم به تحلیل هر یک از این فرم‌ها بپردازیم. لذا در این آموزش، تمرکز اصلی بر اجرای اتودها، تمرینات و همچنین اجرای والس‌ها و پرلودهایی در گام‌های مختلف خواهد بود.

آموزش گیتار کلاسیک - تکمیلی +15 قطعه را شروع کنید

بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید