موسیقی کانتری

موسیقی کانتری (به انگلیسی: country music) گونه‌ای از موسیقی محلی آمریکا است.
موسیقی کانتری

مقدمه

موسیقی کانتری (به انگلیسیcountry musicگونه‌ای از موسیقی محلی آمریکا است

 به صورت بسیار گسترده در بسیاری از ایالت‌ها نواخته شده و طرفداران بسیاری دارد. هرساله مراسم‌های اهدای جوایز برای این ژانر موسیقی مانند American Country Music Awards و Country Music Awards برگزار می‌شود. محتوای اصلی آهنگ‌های سبک کانتری عشق، طبیعت و سبک زندگی سنتی آمریکایی است. این سبک موسیقی به دلیل تم و ملودی ساده با برخی از ژانرهای دیگر از جمله بلوز و جاز، همپوشانی دارد. از آلات اصلی این ژانر می‌توان به گیتار لپ استیل بانجو، ویلن، گیتار و هارمونیکا (سازدهنی) اشاره کرد.

هنرمندان معروف موسیقی کانتری ؛

جيمي راجرز، ورنون دالهارت، روي آكوف، جاني كش، فلويد كرامر در دسته‌ی هنرمندان سرشناس ژانر کانتری جای می‌گیرند.   

شاخصه‌های اصلی سبک موسیقی کانتری ؛  

سبک موسیقی کانتری

با توجه به اينكه اين ژانر موسيقي از موسیقی فولک روستايي پديد آمده است، اشعار اين نوع موسيقي مرتبط با مشكلات و مسائل مردمان روستايي و گاهي اوقات مشكلات روستائيان مهاجر به شهرهاست. موتيف قوي (موضوع اصلي) در اشعار كانتري، نوستالژي است. پيشرفت ساده آكورد براي شنوندگان جذابيت دارد چرا كه احساس راحتي بيشتري با ساختار موسيقيايي كرده و به راحتي آن را دنبال مي‌كنند كه شنيدن آن برخلاف ژانرهای جاز،  كلاسیک و برخي اشكال موسیقی راک كه براي بعضی شنوندگان پيچيده به نظر مي‌رسند، با سختي كمتر و لذت بيشتر همراه است. اشعار قابل فهم و داراي استعارات ساده درباره‌ی زندگي و طبيعت، اشعار روایتگر داستان‌هاي ساده، يادآوري آهنگ بعد از يكبار شنيدن، قابليت تشخيص ادوات موسيقي بكار رفته، احتمالاً لهجه جنوبي (جنوب آمريكا) و صداي تودماغي خوانندگان، استفاده از نام‌هاي تك سيلابی مردان و زنان در اشعار و همچنين استفاده از كلماتي نظير كابوي (cowboys)، اسب‌ها (horses) و سگ‌ها (doggies) در ترانه ها از ديگر ويژگي‌هاي اين ژانر است.

شايد مهمترين ويژگي سبک کانتری، چكش در حال تعليق از درجه دوم تا سوم گام است. در اغلب موارد قطعات کانتری با کمک تارهاي خميده‌ی روي گيتار، دستكاري پدال‌ها روي يك گيتار استيل يا توسط يك گلاسيندو روي فيدل نواخته مي‌شود.      

ژانرهای زير مجموعه ژانر موسیقی کانتری ؛‌

ژانر موسیقی کانتری

آمريكانا (Americana)، بلوگراس (Bluegrass)، كانتری فولک (Country-Folk)، كانتری پاپ (Country Pop)، كانتری راک (Country Rock)، كانتری-كانتری، كلاسيک-كانتری، mainstream country، برو كانتری (Bro-country)، ماسل راک كانتری (muscle rock country)، آلتراک گرانج كانتری؛‌

ژانرهای مرتبط ژانر موسیقی کانتری ؛‌

ژانر كانتری از موسيقی فولک آپالاچين، موسيقي فولک سلتيک و بلوز (رايج‌ترين ژانرهای موسيقی در جنوب شرق آمريكا در اوايل قرت بيستم) پديد آمده است.

واقعیت‌های جذاب در مورد سبک کانتری؛‌

سبک موسیقی کانتری (Country)

کانتری یکی از محبوب‌ترین سبک‌های موسیقی در میان طرفداران ژانرهای مختلف موسیقی است. سبک کانتری نه تنها برای مخاطبان عادی، بلکه حتی برای مخاطبان تخصصی موسیقی که این هنر را به صورت آکادمیک دنبال می‌کنند نیز جذابیت‌های زیادی دارند.  

در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا برخی از خواندنی‌ترین واقعیت‌ها در مورد ژانر کانتری را مرور کنیم.

سبک کانتری و آوازه‌خوانان هیل بیلی؛

سبک موسیقی کانتری (Country)

در سال‌های اولیه که موسیقی کانتری هنوز رسمیت این روزها را پیدا نکرده بود، از این ژانر موسیقیایی با عنوان هیل بیلی یاد می‌شد تا اینکه در دهه‌ی 1940 میلادی ارنست تاب Ernest Tubb نام کانتری را برای این سبک موسیقی پیشنهاد داد. این نام‌گذاری مجدد روح تازه‌ای در کالبد سبک کانتری دمید و سبب شد تا طرفداران بیشتری جذب این سبک موسیقیایی شوند.

سبک کانتری و ایالت تنسی امریکا؛

موسیقی کانتری

اگر قرار باشد برای هنرمندان ژانر کانتری یک شهر خاص را مشخص کنیم، شهری که همه کانتری می‌خوانند یا می‌خواهند در سبک کانتری به هنرمندی صاحب نام تبدیل شوند باید به ایالت تنسی امریکا و شهر نشویل اشاره کنیم. برخی ادعا می‌کنند هر آنچه بخواهید در مورد سبک کانتری بدانید در تنسی امریکا پیدا خواهید کرد.

سبک کانتری و Fiddlin' John Carson؛

سبک موسیقی کانتری

نام Fiddlin' John Carson به عنوان اولین خواننده‌ای مطرح می‌شود که در دهه‌ی بیست میلادی در سبک کانتری ترانه‌ای بر روی موسیقی با کلام ضبط کرد. نسل دوم هنرمندان سبک کانتری به لطف همه‌گیر شدن رادیو به عنوان محبوب‌ترین رسانه‌ی دهه‌های سی و چهل میلادی به هنرمندان سبک کانتری کمک کرد تا صدای خود را از مرکز شهر نشویل در قلب تنسی به گوش تمام علاقه‌مندان برسانند.

بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید