موسیقی بی کلام

آهنگ بی کلام در واقع ابزاری است که بدون دخالت صدای خواننده و شعر توسط آهنگسازان تولید می شود.
موسیقی بی کلام

مقدمه

آهنگ بی کلام در واقع ابزاری است که بدون دخالت صدای خواننده و شعر توسط آهنگسازان تولید می شود.در آهنگ بی کلام از آواهایی به صورت زیر صدا استفاده می شود که اجرای آن برعهده گروه کُر ، خواننده زن یا مرد می باشد.یکی از جذاب‌ترین موسیقی‌های بی کلام در مواردی است که تمامی ساز‌های آن به صورت واقعی ضبط شده باشد و این امر احساس بهتری را در مخاطب ایجاد میکند.البته امروزه آهنگ بی کلام الکترونیک هم جایگاه ویژه ای بین عموم جامعه و خصوصا جوانان پیدا کرده است.

زمانی که آهنگساز شخصا آهنگ بی کلام را به صورت زنده اجرا می کند می تواند یک حس عالی در مخاطب ایجاد کند.در این نوع از موسیقی اغلب نوازندگان بیشترین وسواس را در انتخاب ملودی دارند تا بتوانند تصویر زیبایی در ذهن شنونده ایجاد و به ماندگاری بیشتر آهنگ بی کلام  کمک نمایند.نواختن آهنگ بی کلام چه از جانب یک یا چند نوازنده به صورت همزمان هرکدام زیبایی های مختص به خودش را دارد.در حال حاضر آهنگسازان موسیقی‌های بی کلام از ساز‌های جدیدی برای خلق آثار خود استفاده می کنند که این باعث بیشتر شنیده شدن اینگونه موسیقی‌ها می شود.

نکته قابل توجه

جالب اینجاست که در موسیقی‌هایی که در آن کلام دخیل است هم بخش‌هایی از آهنگ بی کلام وجود دارد که از نظر ذهنی باعث استراحت شنونده و آهنگ را از حالت یکنواختی خارج می کند. و این قسمت که به اصطلاح اُوِرتور ( Overture ) نام دارد ، یکی از نقاط اوج هر آهنگی محسوب می شود و اغلب یک ساز خاص در آن لحظه هنرنمایی می کند.حتی توصیه می شود که در حین انجام کار با هدفون به آهنگ بی کلام گوش دهید تا بتوانید به آرامش اصلی خود را برگردید و برای چند دقیقه از محیط شلوغ دور و بر خود فارغ شوید.

تاثیرات موسیقی بی کلام بر حالات روحی انسان

یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی احساسات و روحیه انسان تاثیرات موسیقی بی کلام است که به طوری خاص روی روحیات یک انسان تاثیر می گذارد که واقعا شگفت زده خواهید شد.جملات بالا وقتی سندیت بیشتری پیدا می کند که شاعر اسطوره‌ای ایران حضرت مولانا هم درباره تاثیرات موسیقی بی کلام اینگونه اظهار نظر کرده اند که به واسطه موسیقی می‌توان با خدا ارتباط بیشتری برقرار کرد و یا حتی انرژی بیشتری از آن گرفت.جالب است بدانید وقتی به موسیقی بی کلام گوش می دهید خیلی راحت‌تر می‌توانید به اجزای موسیقی مانند ملودی ، آکوردها و … توجه کنید و ذهنتان درگیر شعر و صدای خواننده نمی شود و از خود موسیقی لذت ببرید و در واقع تاثیرات موسیقی بیکلام را بیشتر درک کنید..

 

تاثیرات موسیقی بی کلام

 

در پاسخ به پرسش موسیقی بی کلام چیست؟ می توان گفت که موسیقی بیکلام و بیت رپ باعث رشد و ارتقای احساسات شما می شود به طوری که شگفت زده خواهید شد و تاثیری بیشتر از موسیقی با کلام در شما می گذارد . چون در موسیقی با کلام ذهن شما بیشتر درگیر شعر و کلمات است و نمیتواند به درستی از ذات موسیقی لذت ببرد.

 

نکته قابل توجه

در اکثر موارد شما با موسیقی بیکلام ایرانی یا خاررجی غریبه شده اید و فقط آن را به صورت پیش زمینه گوش کرده‌اید و وقتی موسیقی در پشت صدای خواننده قرار می گیرد در واقع موسیقی ابزاری می شود که شما هنگام گوش دادن توجه‌تان بیشتر به شعر و کلام باشد نه موسیقی بی کلام ایرانی یا خارجی.

 

تاثیرات موسیقی بی کلام روی موجودات دیگر

موسیقی روی دیگر جانداران هم تاثیر مثبت دارد و این نشان دهنده تاثیرات موسیقی بیکلام بر زندگی دیگر جانداران می باشد .و گیاهان و حیواناتی هستند که وقتی برایشان موسیقی پخش می شود از این رو به آن رو می شوند . و روند تکاملی بهتری را از دیگر حیواناتی که به این امکان دسترسی ندارند پیدا می کنند.

بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید